Misja przedszkola:

„Dziecko chce być dobre.

Jeśli nie umie – naucz,

Jeśli nie wie – wytłumacz,

Jeśli nie może – pomóż”

 

                 Janusz Korczak

Dzieci bawiące się w przedszkolu

Przetwory mleczne

9 kwietnia 2021

 

Dziś dowiemy się, co to są przetwory mleczne i skąd się biorą. 

 

1. Na początek pobaw się z rodzicami lub rodzeństwem. 

Połóż na podłodze sznurek. Wymyślaj różne sposoby poruszania się z jego wykorzystaniem:

  • chodzenie po sznurku przodem, tyłem, bokiem,
  • przeskakiwanie przez sznurek przodem i tyłem,
  • przeskakiwanie nad sznurkiem bokiem obunóż lub z nogi na nogę

2. Posłuchaj wiersza 

,,Przetwory mleczne” 

Na zakupy wyruszamy,
dużą torbę zabieramy.
Trzeba kupić serek biały
i ser żółty w dziury cały.
Smaczny jogurt waniliowy,
naturalny, truskawkowy.
I koniecznie też maślankę,                                        
ser topiony i śmietankę.
Różne są przetwory z mleka,
zatem niechaj nikt nie zwleka.
Dnia każdego – to zasada
coś z nabiału niechaj zjada.

Po przeczytaniu wiersza wymień wraz z rodzicami jakie zwierzęta dają mleko, które wykorzystują ludzie. Można dzieciom podpowiedzieć, że nie tylko krowa daje mleko, ale również owca i koza. Dziecko podaje nazwy produktów zrobione z mleka i proszę, aby podzieliło je na sylaby. 

3. Jeżeli chcesz, to możesz wykonać eksperyment z mleka. Pamiętaj, aby wykonać go z osobą dorosłą 🙂 

Tęczowa burza na mleku

Co jest potrzebne do przeprowadzenia doświadczenia?

1. Talerz z mlekiem
2. Barwniki spożywcze
3. Płyn do mycia naczyń

Jak to zrobić?

Najpierw należy nalać trochę mleka do talerza, następnie wlać do niego kilka kropel barwników spożywczych. Wreszcie na koniec dodać do wszystkiego płyn do mycia naczyń i kolorowy pokaz gotowy.

Jak to działa?

Barwniki spożywcze mają mniejszą gęstość niż mleko, więc pozostają zawieszone pomiędzy molekułami tłuszczu. Płyn do mycia naczyń rozbija molekuły tłuszczu (a jednak reklamy czasami mówią prawdę) i pozwala barwnikom rozprzestrzenić się w mleku.

4. Zabawa ,,Skojarzenia”

Zacznij zabawę, mówiąc dowolne słowo, np. „słońce”. Następnie dziecko mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałaś, np. „gorąco”. Potem ty szukasz skojarzenia do „gorąco”, np. „lato”. I tak na zmianę („morze”, „piasek”, „babki”…).

5. Zadania matematyczne dla chętnych !! 

źródło: przewodnik ” Plac zabaw”, panimonia.pl, https://www.google.com/search?q=zadania+matematyczne+dla+6+latka, mospruszkow.pl, https://www.google.com/search?q=produkty+mleczne.

Misja Przedszkola
Nasze przedszkole pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Tworzy bezpieczne warunki do wspólnej zabawy i nauki. Promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwija kompetencje społeczne, a także uczy odróżniania dobra od zła. Pełni również funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców. Celem edukacji przedszkolnej jest osiągnięcie przez dziecko stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.
Przedszkole Publiczne Nr6
ul. Skrajna 1, 35-231 Rzeszów
tel. +48 17 748 32 20, tel. +48 17 748 32 19
fax +48 17 748 24 40
e-mail: dyrektor@pp6.resman.pl
www.pp6.rzeszow.pl
Copyright © 2024
Skip to content